Thursday, May 24, 2012

Ingen Mera mammamat

Hej på er!

Ja, tiden bara springer ...och fort oxå..

Casper har i allafall hämtat sig från förkylningen, endast lite rossel o rassel kvar..och jag med..

Vi har nu börjat ett nytt kapitel i Caspers liv..Ingen mera mammamat för Casper. I måndags ammade vi för sista gången..ja mjölken e inte slut ännu..men de e inte tänkt att Casper ska få nått mera i allafall. Han är riktigt tjurig och arg i bland..men de ger väl med sig. Nätterna har gått över förväntan. Han har ju förut somnat i sin säng för att sen flytta över till vår säng vid 22-23 tiden..och ligga o snutta på mig till han somnade om. Nu när han inte ammar, så har vi tagit tillfället i akt och kört egensäng-träning på en gång. Han somnar nu om i sin säng, oftast behöver jag bara lägga in en hand i hans säng så han känner att jag är där och kanske säga shhh shhh...så somnar han om. En kväll var han dock riktigt arg..men de tar sig. Så sen i måndags har han legat i sin säng hela natten. Konstig känsla..då han har sovit hos oss sen han föddes..men jag misstänker att de kommer tider framöver när han kommer sova hos oss. Det käns lite sorligt överhuvudtaget med amningen..men det var mitt beslut att sluta. Jag tyckte att de fick räcka..han tjorvade på så mycket när han ammade , klättrade o hade sig..och sen fick jag för mig att han skulle sova bättre. Ja, allt har sin tid...

Annars håller vi på förbereder för 1-års kalas...kan ni fatta..ett helt år har gått sen vår lilla prins kom in i våra liv. Älskade lilla pojken. Kommer åren gå lika fort framöver så tänker jag dra i bromsen tror jag..:)

Nu blir de natti natti!

Kommer lite bilder framöver...

Ha de gott

No comments: